خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/23 - 09:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
منادی سفیدان با اشاره به نارضایتی کارگران ساختمانی و قالیبافان از قطع بیمه خود:

بیمه کارگران ساختمانی و قالیبافان باید به فوریت برقرار شود

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از قطع بیمه کارگران ساختمانی و قالیبافان، خواستار برقراری بیمه آن‌ها و دستور وزیر کار در این رابطه شد.

علیرضا منادی سفیدان  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تماس تلفنی خود با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی، گفت: بیش از 120 هزار کارگر  ساختمانی در حوزه انتخابیه بنده با مهارت و تخصص بالایی فعالیت دارند ولی حقوق و دستمزد آن‌ها با توجه به وضعیت تورم فعلی پاسخگوی نیازهای آن ها نیست.



نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از این کارگران ساختمانی فاقد بیمه هستند که باید شخص وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جایگاه وزارتی خود دستوری قاطع برای بیمه شدن کارگران ساختمانی صادر کند.



منادی سفیدان تصریح کرد: متأسفانه مأموران بیمه به دنبال بهانه بوده تا بیمه کارگران یا قالیبافان را قطع کنند که این روند بیمه کردن افراد درست نیست.



وی ادامه داد: مجلس قانون بیمه قالیبافان را به تصویب رسانده فقط ولی برخی مأموران بیمه در شرایطی برای قالیبافان بیمه رد می‌کند که در همان لحظه‌ ورود مأمور بیمه فرد باید دار قالی داشته و مشغول قالیبافی باشد در حالیکه این شغل به نحوی نیست که قالیباف در تمام ایام سال به صورت دائم مشغول کار باشد.



رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خواستار برقرای بیمه این قشر زحمتکش شد و گفت: این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 374509
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم